Igor Demčák

Director of Trama Legal

LinkedIn icon
Photo of Igor Demcak

Profil

Igor založil Tramu, aby mohl zužitkovat své zkušenosti právního zástupce a nadšení pro technologie. Jeho cílem je přinést 21. století do světa práva. Jako zakladatel start-upu dobře rozumí prioritám podnikatelů, kterým Trama pomáhá.

Ve volném čase Igor rád běhává, jezdí na kole a tráví čas s rodinou a přáteli.

Vzdělání

Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, Košice, SK

Nejnovější články od autora

alejandro-luengo-VpL2pCBfvhU-unsplash 1

duben, 20255 minut čtení

Posouzení registrovatelnosti: První krok k ochraně značky

Registrace ochranné známky představuje klíčový krok k efektivní ochraně značky. Samotná registrace poskytuje důkaz jedinečnosti při používání distinktivních názvů, log, sloganů a symbolů, které jsou spojovány se značkou. Před samotnou investicí do registrace ochranné známky je však velmi vhodné soustředit se na posouzení registrovatelnosti. V tomto článku se zaměříme na důležitost takového rešerše a jeho roli v efektivní ochraně značky.

funding

únor, 20255 minut čtení

EUIPO grant 2025: 75% sleva pro registraci značky

Registrace ochranné známky, designu a patentů představují klíčové kroky pro ochranu duševního vlastnictví firem, díky kterému se firmy umí odlišit od narůstající konkurence. Ve snaze podpořit malé a středně velké firmy, Úřad Evropské unie na Ochranu Duševního Vlastnictví (EUIPO) a Evropská Komise připravily grantové schéma i v roce 2025. Tato iniciativa nabízí finanční pomoc v podobě poukazů, které lze použít k proplacení nákladů spojených s registrací práv duševního vlastnictví.

EU

březen, 20245 minut čtení

Fond pro MSP od EUIPO v roce 2024: Rozšířená podpora ochrany duševního vlastnictví

Registrácia ochrannej známky zohráva kľúčovú úlohu pri odlíšení tovarov a služieb spoločnosti od výrobkov a služieb jej konkurentov, čím sa upevňuje imidž značky v očiach jej spotrebiteľov. Ochrana značky je pre podniky životne dôležitá a na pomoc v tomto úsilí Úrad Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO) a Európska komisia oznámili spustenie ročníka 2024 Fondu pre malé a stredné podniky Ideas Powered for Business. Táto iniciatíva ponúka kupóny duševného vlastníctva zamerané na podporu malých a stredných podnikov (MSP) so sídlom v EÚ.

iStock-832123510

červen, 20225 minut čtení

Jak maximalizovat šance na úspěšnou registraci ochranné známky?

Odbornost, zkušenosti a smysl pro detail hrají zásadní roli při zmírňování potenciálních rizik, která by mohla bránit úspěšné registraci ochranné známky. Vzhledem k nenávratným poplatkům za přihlášku ochranné známky může důvěra ve spolehlivého odborníka poskytnout žadatelům kromě klidu i ekonomický přínos.

IMAGE - How Long

říjen, 20215 minut čtení

Jak dlouho trvá registrace ochranné známky?

Prozkoumali jsme posledních 1 000 ochranných známek registrovaných vybranými úřady pro duševní vlastnictví, včetně USPTO (Spojené státy), UKIP (Spojené království), EUIPO (Evropská Unie), CNIPA (Čína), CIPO (Kanada), Rospatent (Rusko), IPA ( Austrálie), BOIP (Benelux), IGE-IPI (Švýcarsko), NIPO (Norsko) a Kípoi (Korea), přičemž jsme se soustředili na analýzu průměrného času potřebného k registraci ochranné známky ve vybraných jurisdikcích.

LATEST - Euipo

srpen, 20215 minut čtení

EUIPO grant až do výše 1500€ na ochranu značky

Ochrana značky v podobě registrované ochranné známky je spojována s pozitivním dopadem na podnikání, zvýšením obratu, ale hlavně nabízí možnost efektivně ochránit dobrou pověst firmy a její jedinečnost v očích zákazníků. Malé a střední podniky představují až 99% všech firem v EU a vytvářejí více než dvě třetiny míst na pracovním trhu. Úřad Evropské Unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) uvedl grantový program, který umožňuje právě těmto firmám získat až 1500 € na registraci ochranné známky.

austin-distel-Hg3BHX6U5jg-unsplash

prosinec, 20207 minut čtení

12 dobrých důvodů proč by média měli myslet na ochranné známky

Existuje množství důvodů proč právě registrace ochranné známky je důležitá pro média. Tento článek přináší souhrn 12ti takových důvodů proč právě firmy, které formují společnost, by měli přemýšlet nad ochranou vlastní značky.

General - light bulb

prosinec, 20205 minut čtení

Jaká je hodnota značky? Metodologie použitá při určování nejlepších a oblíbených značek

Nad otázkou určování hodnoty značky se už zamýšleli mnozí, čehož důkazem je, že existuje více než 23 různých metodologii (1). U každého z těchto způsobů však lze nalézt jak dobré tak i slabší stránky. Popravdě, neexistuje dokonalá metodologie, která by byla aplikovatelná pro každou firmu a sektor. V tomto článku se dočtete o způsobu, který jsme zvolil při určování hodnoty značky a následném výběru těch nejlepších a oblíbených značek pro jednotlivé sektory.

yusron-el-jihan-uRUCdOg1Xzo-unsplash 1

prosinec, 20207 minut čtení

12 dobrých důvodů proč by eko firmy měli myslet na ochranné známky

Existuje množství důvodů proč právě registrace ochranné známky je důležitá pro firmy v oblasti udržitelnosti a eko výroby. Tento článek přináší souhrn 12ti takových důvodů proč právě firmy, pro které je příroda na prvním místě, by měli přemýšlet nad ochranou vlastní značky.

per-loov-oXqn2CXC 9Q-unsplash

prosinec, 20207 minut čtení

13 dobrých důvodů proč by startupy měli myslet na ochranné známky

Přibližně 100 milionů nových firem je založených každý rok [1]. Asi 90% z těchto podnikatelských snah končí neúspěchem [2] a zatímco za úspěchem nových společností lze nalézt množství různých důvodů, tým Trama je pevně přesvědčen, že efektivní ochrana značky představuje jeden z nich. Tento článek přináší souhrn 13-ti takových důvodů proč právě startupy by měli přemýšlet nad ochranou vlastní značky.

Podívejte se, koho lidé nejčastěji hledají

Martina Sallay

Head of Legal

Marek Križka

US Attorney & Legal Mind

Jan Dohnal

Legal Mind